Τρίτη 13 Ιουλίου 2010

Metal Gear Solid 3: Snake Eater

The way to Groznyj Grad

Η επιχείρηση snake eater ξεκινά με τον Snake να συναντά κατά την άφιξη του στα σοβιετικά εδάφη την Eva , μια πρώην Αμερικανίδα πράκτορα της NSA η οποία έχει επίσης αποστατήσει και που φαίνεται να είναι το μόνο άτομο στο πεδίο της μάχης που βρίσκεται στην ίδια πλευρά με αυτόν . Η ίδια τον πληροφορεί ότι οι βλέψεις τους είναι κοινές και πως ο ουσιαστικός στόχος της αποστολής του είναι να φτάσει στο Groznyj Grad , το οχυρό στο οποίο βρίσκονται ο Sokolov , η Boss και ο Volgin αλλά και ολοκληρώνεται η κατασκευή του Shagohod . Στην πορεία του προς το Groznyj Grad ο Snake έρχεται σε επαφή με τους Cobra οι οποίοι προσπαθούν να τον αποτρέψουν να πλησιάσει προς την Boss αλλά δίχως αποτέλεσμα αφού τελικά στις μεταξύ τους αναμετρήσεις ένας-ένας εξοντώνονται (έτσι ο κωδικός -snake eater- παίρνει τόσο ειρωνική όσο και ρεαλιστική υπόσταση) . Λίγο πριν φτάσει στο οχυρό (παρευρισκομενος στις εγκαταστασεις που περιβαλλουν το Groznyj Grad) γίνεται και η συνάντηση με τον Granin , έναν άλλο σοβιετικό επιστήμονα ο οποίος επίσης σχεδίασε ένα όχημα μεταφοράς πυρηνικών κεφαλών με δυνατότητα πυροδότησης και που τελικά περιθωριοποιήθηκε από την πατρίδα του καθώς η χρηματοδότηση χορηγήθηκε στον Sokolov . Όπως αναφέρει , το δικό του δημιούργημα θα είχε ΄΄πόδια΄΄ με δυνατότητα μετακίνησης σε οποιαδήποτε μορφολογία εδάφους . H λεγόμενη χορηγία ακούει στο όνομα Philosophers Legacy που -αν και δεν ξεκαθαρίζεται ακριβώς- φαίνεται να είναι μια πηγή μεγάλων χρηματικών αποθεμάτων . Αφού πληροφορεί τον Snake ότι έδωσε τα σχέδια του έργου του στην αμερικανική κυβέρνηση νιώθοντας προδομένος από την πατρίδα του , του δίνει τις τελικές πληροφορίες για το πώς θα φτάσει στο Groznyj Grad .

O Snake φτάνει στο οχυρό καταφέρνοντας να βρει την τοποθεσία στην οποία κρατείται Sokolov . Μετά την συνάντηση των δυο αντρών ο δεύτερος του εξηγεί πως το Shagohod έχει σχεδόν ολοκληρωθεί . Στην μεταξύ τους ομιλία διαγράφεται ξεκάθαρα πως το σχέδιο του Volgin είναι η μαζική παραγωγή τέτοιων οχημάτων και η πώληση τους όχι μόνο στον Σοβιετικό στρατό αλλά και σε άλλες χώρες κάτι το οποίο θα του χαρίσει στρατιωτική παντοδυναμία? ωστόσο η πραγμάτωση όλων αυτών θα είναι ολέθρια για τον κόσμο καθώς μια μαζική παραγωγή τέτοιων οχημάτων θα μπορούσε να προκαλέσει πυρηνικό ολοκαύτωμα . H Philosophers Legacy ξανααναφέρεται ως το απαραίτητο μέσο για την εκπλήρωση των προαναφερθέντων . Ενώ η συζήτηση εξελίσσεται ο Volgin κάνει την εμφάνιση του και τελικά αιχμαλωτίζει και υποβάλει σε βασανιστήρια τον Snake , κατά την διάρκεια των οποίων χάνει το ενα του μάτι (η Boss , ο Ocelot αλλά και η Eva - μεταμφιεσμένη , τα κίνητρα της οποίας δεν είναι καθαρά αφού ναι μεν βρίσκεται μαζί με τον Volgin αλλά είναι εκείνη που αποτρέπει με έντεχνο τρόπο το θάνατο του Snake- είναι επίσης παρευρισκόμενοι) . Μετά από την μετακίνηση του σε κάποιο κελί , τελικά καταφέρνει να ξεφύγει. Ο κύριος στοχος πλέον είναι η καταστροφή του Shagohod προκειμένου να αποτραπεί το σχέδιο του Volgin . Κατά την επιστροφή του στο οχυρό ο Snake βρίσκεται για άλλη μια φορά αντιμέτοπος με τον σοβιετικό στρατηγό και μαθαίνει τελικά τι είναι η Philosophers Legacy . Οι δυνατότεροι άνθρωποι από τις Η.Π.Α. , την Κίνα και την Σοβιετική ένωση είχαν συνασπιστεί σε μια οργάνωση ( Philosophers ) η οποία ουσιαστικά είχε τον έλεγχο των κύριων γεγονότων του πλανήτη και λειτουργούσε παρασκηνιακά. Τεράστια χρηματικά ποσά συγκεντρώνονταν από τις τρεις αυτές υπερδυνάμεις προκειμένου να χρηματοδοτηθούν διάφορα προγράμματα και έρευνες που θα ενδυνάμωναν την ήδη πανίσχυρη θέση τους αλλά και που θα επηρέαζαν την ροή των παγκοσμίων πολέμων προς όφελος τους . Μετά το τέλος του δευτέρου παγκοσμίου πολέμου οι τρεις αυτές υπερδυνάμεις -νικητές του πολέμου- αποφάσισαν να μοιραστούν τα οφέλη ( Legacy ) των πράξεων τους ωστόσο λόγω της απληστίας τελικά ξέσπασε πόλεμος μεταξύ τους . Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη διαίρεση των χρημάτων και την κατάθεση τους σε διάφορες τράπεζες ανά τον κόσμο όπου και κλειδώθηκαν μέσω κωδικών . Οι πληροφορίες που θα ξεκλείδωναν ωστόσο την Philosophers Legacy είχαν αποτυπωθεί σε ένα microfilm το οποίο τελικά βρέθηκε στην κατοχή του Volgin?με αυτά τα χρήματα κατάφερε να χτίσει το Grοznyj Grad αλλά και να προβεί στην χρηματοδότηση του Shagohod . Αφού τελειώσει την ιστορία , ο Volgin δίνει το film στην Boss η οποία επίσης παρευρίσκεται στην μεταξύ τους συζήτηση

Μετά από μια μάχη ανάμεσα στον Volgin και στον Snake τελικά ο Snake καταφέρνει να καταστρέψει το Shagohod και να σκοτώσει τον Volgin . Η μυστηριώδης Eva η οποία φαίνεται να είναι κατάσκοπος των Σοβιετικών ( ο άνθρωπος που Ρωσία έβαλε να σταματήσει την δημιουργία του Shagohod ) βοηθά τον Snake και τελικά οι δυο τους προσπαθούν να διαφύγουν από την περιοχή κατευθυνόμενοι σε μια κοντινή παραλία όπου η Εva γνωρίζει ότι τους περιμένει ένα αεροπλάνο. Καθώς φτάνουν βλέπουν την Boss να τους περιμένει . Ο Snake απομακρίνει την Eva από την περιοχή και μένει μονός με την Boss. Μια εκπληκτική μάχη ακολουθεί και τελικά ο Snake σκοτώνει την Boss μετά από παρότρυνση της ίδιας , επιβιβάζεται στο αεροπλάνο με την Eva όπου και διαφεύγουν προς την Αλάσκα . Πριν το θάνατο της , η Boss δίνει το microfilm στον Snake.

Αφού οι δυο τους περάσουν μια νύκτα μαζί , η Eva εξαφανίζεται αφήνοντας μια κασέτα στον Snake. Το επόμενο πρωί εκείνος ακούει την κασέτα που τελικά αποκαλύπτει πως η Eva ήταν κατάσκοπος για λογαριασμό της Κίνας και αποστολή της ήταν να βρει και να επιστρέψει στην Κίνα την Legacy (γι?αυτό και του κλέβει το film ) . Του αναφέρει επίσης πως η Boss δεν είχε αποστατήσει στην πραγματικότητα αλλά αντίθετα η αποστολή της ήταν να προσποιηθεί πως πήγε με το μέρος των σοβιετικών έτσι ώστε να φτάσει πιο κοντά στον Volgin και να του αποσπάσει την Legacy προκειμένου αυτή να επιστραφεί στις Η.Π.Α.. Η θυσία της στο τέλος ήταν αναγκαία γιατί αν πέθαινε ως ΄΄προδότης΄΄ στα χέρια του Snake θα αποδεικνυόταν η αθωότητα των Η.Π.Α. ως προς την πυρηνική εκτόξευση που είχε γίνει από τον Volgin στην αρχή του τίτλου ( γι?αυτό και εσκεμμένα ουσιαστικά χάνει την μάχη ) . Κατά την επιστροφή του Snake στην Αμερική του χορηγείται ο τίτλος του Βig Βoss (ο ανώτερος των τίτλων) , ωστόσο αυτός σοκαρισμένος και αηδιασμένος από αυτά που συνέβησαν ΄΄ απομακρύνεται ΄΄.

Στο τέλος μέσω μιας τηλεφωνικής συνομιλίας όπου ο ένας εκ των ομιλητών είναι ο Ocelot γίνεται γνωστό πως η έκδοση της Legacy που έκλεψε η Eva από τον Snake ήταν ψεύτικη . Όπως αναφέρει , ο ίδιος έχει το αυθεντικό film και αποκαλύπτει πως δουλεύει για την CIA . Αυτό που γίνεται τελικά αντιληπτό είναι πως οι Philosophers δεν είναι άλλοι από τους Patriots (?!) και πως ο Naked Snake δεν είναι άλλος από τον θρυλικό Big Boss ? πατέρα του Solid Snake και ιδρυτή της μετέπειτα Outer Heaven .

Το Metal gear solid 3 φέρει σαν κεντρικό μήνυμα την μαριονετοποίηση και χειραγώγηση που υφίστανται οι στρατιώτες εν καιρώ πολέμου από τις εκάστοτε κυβερνήσεις προκειμένου να ικανοποιηθούν τα ΄΄ανωτέρω΄΄ συμφέροντα . Ο Kojima (απομακρυνόμενος από τις φιλοσοφικές αναζητήσεις του δεύτερου τίτλου) με το τρίτο μέρος προσέφερε ίσως μια από τις πιο ρεαλιστικές απεικονίσεις της ζωής και των παιχνιδιών που υφίστανται οι στρατιώτες κάνοντας σαφές πως χρησιμοποιούνται ως αναλώσιμα εργαλεία , όπως επίσης και ένα από τα ποιο φορτισμένα-συναισθηματικά φινάλε που δύσκολα κανείς μπορεί να ξεχάσει

Στηριζόμενο στην ίδια ιδεολογική πλατφόρμα που είχαν και οι προηγούμενοι τίτλοι το τρίτο μέρος έφερε πολλές αλλαγές στους επιμέρους μηχανισμούς δίνοντας έναν αέρα ανανέωσης στην σειρά . Το παιχνίδι εξελισσόταν κατά το μεγαλύτερο μέρος του σε εξωτερικά περιβάλλοντα γι?αυτό και δόθηκε η δυνατότητα στον παίκτη να χρησιμοποιεί την σαφώς πολυπλοκότερη δομή του χώρου προς όφελος του . Η πιο σημαντική προσθήκη που αφορούσε στην συγκεκριμένη μεταβολή έφερε το όνομα ΄΄camo system΄΄ , ενός συστήματος που παρείχε την δυνατότητα αναδιαμόρφωσης της εμφάνισης του χαρακτήρα ( με αλλαγή των ρούχων του και βάψιμο του προσώπου του ) ανάλογα με τον περιβάλλοντα χώρο έτσι ώστε να μειώνει την οπτική επαφή των αντιπάλων του ως προς αυτόν ( η οποία εμφανιζόταν με την μορφή ποσοστών στην οθόνη).

Επίσης προστέθηκε μια επιπλέον μπάρα -stamina- πέρα από το αρχικό life bar η οποία αντιπροσώπευε την φυσική κατάσταση του Snake και που ο παίκτης προκειμένου να την κρατήσει σε υψηλά επίπεδα έτσι ώστε να παίρνει το 100% των δυνατοτήτων του χαρακτήρα , έπρεπε να σκοτώνει και να τρώει τα ζώα που κατά καιρούς έβρισκε . Το όλο αυτό σύστημα συμπληρωνόταν με το μενού νοσηλείας όπου ανάλογα με τους τραυματισμούς που είχε υποστεί ο παίκτης κατά την διάρκεια μιας μάχης , είχε την δυνατότητα να θεραπευτεί με φάρμακα και επιδέσμους που μπορούσε να βρει στις διάφορες εγκαταστάσεις . Επιπλέον ΄΄μικρότερες΄΄ προσθήκες ήταν ένα νέο σύστημα μάχης σώμα με σώμα -C.Q.C.-( σύστημα γρήγορης εξόντωσης ή ακινητοποίησης του αντιπάλου ) και η αντικατάσταση του Radar με κάποιες άλλες συσκευές ( sonar ) που χρησιμοποιούσαν μπαταρίες , κάτι που προσέφερε περισσότερο ρεαλισμό στον τίτλο καθώς μείωσε στο ελάχιστο την ΄΄τυφλή΄΄ κίνηση που υπήρχε στα προηγούμενα επεισόδια. Παρ?όλα αυτά κάποιες μόνιμες ασθένειες της σειράς διατηρηθήκαν και εδώ με κυρίους εκπροσώπους την top ? down προοπτική της κάμερας ( η οποία αυτή τη φορά ελεγχόταν αλλά σε πολύ μικρό βαθμό ) και το χαμηλό A.I. των αντιπάλων (το οποίο είχε αρχίσει πλέον να μοιάζει με scripted ακολουθία ενεργειών ) . Τέλος , κάτι το οποίο ήταν αρκετά θετικό αν και δεν αφορά καθαρά στους μηχανισμούς ήταν το γεγονός της αύξησης του χρόνου του in-game κομματιού , κάνοντας το τρίτο μέρος αρκετά πιο χορταστικό από τα προηγούμενα της σειράς.

Ο τρίτος τίτλος κυκλοφόρησε σε μια εποχή που μπορεί να χαρακτηριστεί εποχή των μεγάλων οπτικών αλλαγών . Τα half life 2 , doom 3 και far cry είχαν ήδη κυκλοφορήσει και ήταν τίτλοι που έκαναν σαφές πως οι παρούσες κονσόλες είχαν αρχίσει να γερνάνε ( και για να είμαστε πιο συγκεκριμένοι , την δεδομένη περίοδο δεν μπορούσε κανείς να περιμένει από παιχνίδι του ps2 να προβάλει το στοιχείο του οπτικού εντυπωσιασμού ) . Παρ?όλα αυτά το snake eater παρουσίασε πολύ καλά γραφικά ( ίσως από τα καλύτερα του συστήματος εκείνη την εποχή ) αφού κατάφερε να δώσει εξωτερικούς χώρους με τρομερή λεπτομέρεια για τα δεδομένα του ps2 αλλά και γενικότερα ( παρότι η απόδοση εξωτερικών χώρων αποτελεί ΄΄ πόνο ΄΄ μερικές φορές ακόμα και σήμερα ) . Αυτό είχε σαν μικρή παραφωνία βεβαία το χωρισμό του περιβάλλοντος σε ΄΄δωμάτια΄΄ οπού κατά την πορεία από το ένα στο άλλο υπήρχε μεσολάβηση ενός loading screen . Ηχητικά ο τίτλος στηρίχθηκε για άλλη μια φορά στις συνθέσεις του Harry Gregson Williams και του Nirihiko Hibino , που κρατώντας την παράδωση έδωσαν εκπληκτικές δημιουργίες με την μεταφορά του κλασσικού theme σε 60?s μορφή αλλά και νέων κομματιών και ηχητικών χαλιών που συνόδευαν τον τίτλο .

Metal Gear Solid 3: Subsistence


Ιαπωνία 22/12/2005
Β.Αμερική 14/03/2006
Ευρώπη 06/10/2006


Το subsistence του τρίτου μέρους (η κλασσική πλέον έκδοση με το επιπλέον υλικό) ήταν ένα πολύ πιο ουσιώδες πακέτο από τα προηγούμενα . Ο μεγάλος πόνος της top-down απεικόνισης είχε πλέον μετουσιωθεί σε free κάμερα ελεγχόμενη από τον παίκτη δίνοντας μια πραγματική ανάσα στην σειρά , η οποία και επηρέασε θετικά όλους τους επιμέρους τομείς του τίτλου καθώς και του κυριου παραγοντα ?gameplay - . Επίσης προστέθηκε και online δυνατότητα στον τίτλο που παρείχε πέντε modes παιχνιδιών (deathmatch και παραλλαγές του capture the flag ) με δυνατότητα συμμετοχής έως και οκτώ παικτών χωρισμένων σε ομάδες . Τα δυο αυτά χαρακτηριστικά εξέλιξαν σε πολύ ουσιαστικό βαθμό τον τίτλο κάνοντας τον πολύ πιο πλήρη από την πρώτη του έκδοση (κάτι το οποίο δεν είχε γίνει με τα προηγούμενα subsistence ) . Χαρακτηριστικό είναι πως έλαβε πολύ θετικότερες κριτικές από τον πρωτότυπο αδελφό του . Το πακέτο περιείχε και τα αρχικά metal gear του msx.

*το κείμενο γράφτηκε από τον nooto, μέλος του gamers-odyssey.com

5 σχόλια:

  1. Τρομερή δουλειά, καλό θα ήταν να προστεθεί και το Snake Eater 3D όταν έρθει η ώρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι δεδομένο πως θα προστεθεί και το Snake Eater 3D, απλώς είναι ακόμα πολύ νωρίς για κάτι τέτοιο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Το έβαλα ξανα για ενα playthrough και το πλατίναρα στο ps3.
    Οτι και να πώ ειναι λίγο...
    Τι ξέθαψα παλι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή