Κυριακή, 11 Ιουλίου 2010

Γενικά περί Μetal Gear

Εμπνευστής και δημιουργός της σειράς Μetal Gear Solid είναι o Iάπωνας Χιντέο Κοτζίμα, o οποίος εργάζεται στην ιαπωνική Konami. H σειρά MGS ανήκει στην κατηγορία των stealth/action games. Το stealth στοιχείο υπερτερεί του action, χωρίς όμως αυτό να σημαίνει πως το τελευταίο υστερεί σημαντικά έναντι του πρώτου. Το franchise διαθέτει ουκ ολίγες action καταβολές όπως μάχες εναντίον bosses ή εντυπωσιακό οπλισμό και διαθέσιμες κινήσεις του βασικού ήρωα, καθιστώντας τη δράση σημαντικό -αν και όχι βασικό- άξονα του gameplay. Ο πρώτος τίτλος (Metal Gear) κυκλοφόρησε τον Ιούλιο του 1987 στην χώρα του ανατέλλοντος ηλίου για τους οικιακούς υπολογιστές MSX2. Ακολούθησε η ευρωπαϊκή έκδοση, επίσης για MSX2, δύο μήνες μετά. Ο τίτλος επίσης κυκλοφόρησε και για NES, MS-DOS/COMMODORE 64 και σχετικά πρόσφατα και για κινητά, ενώ το 2004 κυκλοφόρησε για Playstation 2, ως extra στο Metal Gear Solid 3: Subsistence.

Ακολούθησε το Metal Gear 2 : Solid Snake, πάλι για MSX2, τον Ιούλιο του 1990 στην Ιαπωνία. To 2004 o τίτλος κυκλοφόρησε και στα κινητά (μόνο στην Ιαπωνία) καθώς και στο Playstation 2 (επίσης ως extra στο Metal Gear Solid 3: Subsistence). To επόμενο Metal Gear ήταν το Metal Gear 2: Snakes Revenge, το οποίο αποτελεί sequel του Metal Gear 2: Solid Snake, και κυκλοφόρησε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 1990 στην Β.Αμερική, για το ΝES. Στην Ευρώπη κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1992, επίσης για NES. Το Snakes Revenge δεν δημιουργήθηκε υπό την καθοδήγηση του Hideo Kojima και το σενάριο του δεν εντάσσεται στην επίσημη ιστορία της σειράς. Σε σχέση με τα δύο προηγούμενα επεισόδια της σειράς ήταν περισσότερο ένας action τίτλος, με το stealth στοιχείο να περνά σε δεύτερη μοίρα.

Μέχρι και το Snakes Revenge η σειρά βρίσκονταν στις δύο διαστάσεις με τα γραφικά να αποτελούνται από sprites. Μετά την κυκλοφορία του Playstation της Sony στα μέσα της δεκαετίας του 1990 και την όλο και μεγαλύτερη βάση χρηστών που δημιουργούσε στην αγορά, ο Κojima συνειδητοποίησε πως μπορούσε να φέρει τη σειρά σε νέο επίπεδο,τόσο με την μεταπήδηση του Metal Gear στις τρεις διαστάσεις αλλά και της διάθεσης ενός νέου Metal Gear τίτλου στην πολυπληθή βάση χρηστών του Playstation. Πράγματι έτσι και έγινε. Το Metal Gear Solid ήταν το πρώτο τρισδιάστατο Metal Gear που κυκλοφόρησε και με την τεράστια επιτυχία που σημείωσε, ουσιαστικά καθόρισε οριστικά ένα νέο είδος videogame, τα stealth/action videogames. Πέρα από αυτό, το Metal Gear Solid, λόγω του έντονου κινηματογραφικού του στησίματος, ήταν ένα από τα videogames που αναφέρονταν στις συζητήσεις για το κατά πόσο ένα videogame μπορεί να είναι τέχνη ή έστω να την πλησιάσει σε μεγάλο βαθμό. Ο τίτλος κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 1998 στην Ιαπωνία για το Playstation. Λίγους μήνες αργότερα ακολούθησαν η αμερικανική και ευρωπαϊκή έκδοση. Επιπλέον λίγους μήνες μετά κυκλοφόρησε μια νέα έκδοση του Metal Gear Solid με πρόσθετα στοιχεία, επίσης για το playstation. To 2000 η Konami κυκλοφόρησε μια έκδοση του Metal Gear Solid εμπλουτισμένη με πρόσθετο υλικό για PC, και το 2004 κυκλοφόρησε μια επανέκδοση (remake) του Metal Gear Solid για τo Gamecube της Nintendο. Η συγκεκριμένη έκδοση δεν δημιουργήθηκε από την Konami αλλά από την Silicon Knights.

Μετά την πολύ μεγάλη επιτυχία του Metal Gear Solid, η σειρά έγινε πασίγνωστη στους κύκλους των gamer όλου του κόσμου. Οι -πολυπληθείς πλέον- οπαδοί της σειράς περίμεναν ανυπόμονα το sequel. H Konami από τη μεριά της, αποφάσισε τελικά να κυκλοφορήσει το Metal Gear Solid 2: Sons Of Liberty για τη νέα κονσόλα της Sony, το Playstation 2. To hype είχε φθάσει πολύ ψηλά. H ομάδα του Kojima εκμεταλλευόμενη της μεγάλες δυνατότητες, για εκείνη την εποχή, του Playstation 2, βελτίωσε αφάνταστα τον οπτικό τομέα. Οι χαρακτήρες φαίνονταν πολύ φυσικοί και <<αληθινοί>> το ίδιο και τα περιβάλλοντα. Εν ολίγοις, το Sons of Liberty αναδείκνυε τις τεχνικές δυνατότητες του Playstation 2. Επίσης, όσον αφορά το gameplay , προστέθηκαν κάποιο νέοι μηχανισμοί με τους οποίους η εμπειρία του Metal Gear Solid έγινε ακόμη καλύτερη, ενώ ο ήχος και η μουσική έλαβαν χολιγουντιανές διαστάσεις. Ο τίτλος κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2001 στη Β.Αμερική και αργότερα σε Ιαπωνία και Ευρώπη. Οι πωλήσεις του ήταν εφάμιλλες του Metal Gear Solid. Αργότερα η Konami κυκλοφόρησε για Playstation 2, Xbox της Microsoft και PC μια εμπλουτισμένη έκδοση του πρωτοτύπου, το Metal Gear Solid 2: Substance.

Μετά το Sons Of Liberty, η Konami αποφάσισε να κυκλοφορήσει στο Playstation 2 το Metal Gear Solid 3: Snake Eater. O τίτλος δεν είχε την ίδια διαφήμιση ούτε το ίδιο hype που είχε το Sons Of Liberty. H μεγάλη διαφορά του Snake Eater σε σχέση με τα υπόλοιπα επεισόδια της σειράς, είναι ότι εξελισσόταν και σε δασώδη,εξωτερικά περιβάλλοντα και σε συνδυασμό με το σύστημα του καμουφλάζ, εισήγαγε νέες δυνατότητες στο gameplay. Το μελανό σημείο του Snake Eater ήταν η στατική κάμερα, στοιχείο που δυσαρέστησε πολλούς οπαδούς της σειράς. Από την άλλη μεριά, όσον αφορά την σεναριακή πλοκή του τίτλου, υπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν πως το Snake Eater έχει την καλύτερη της σειράς. Το Snake Eater κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2004 στην Β.Αμερική και ακολούθησαν η Ιαπωνία και η Ευρώπη. Οι πωλήσεις του ήταν χαμηλότερες από αυτές του Metal Gear Solid αλλά και του Sons Of Liberty. Λίγους μήνες αργότερα η Konami κυκλοφόρησε την εμπλουτισμένη έκδοση, Metal Gear Solid 3: Subsistence μόνο για Playstation 2. Στο Subsistence η κάμερα ήταν ελεύθερη.

Toν Ιούνιο του 2008 κυκλοφόρησε το Metal Gear Solid 4: Guns of The Patriots αποκλειστικά για Playstation 3. Ήταν το πρώτο MGS που κυκλοφορούσε σε blu ray και μάλιστα 50 gb χωριτικότητας. To MGS4 έφερε επιπλέον βελτιώσεις στο gameplay της σειράς και σεναριακά ήταν ένα Metal Gear στο οποίο εμφανίζονταν πολλοί χαρακτήρες από παλαιότερα Μetal Gear games όπως από το ΜGS3: Snake Eater ή το MGS2: Sons of Liberty.

Tο νέο Metal Gear που αναμένεται για home consoles είναι το Metal Gear Solid: Rising το οποίο θα κυκλοφορήσει κάπου μέσα στο 2011 για ps3, xbox 360 και pc. Στο Rising πρωταγωνιστής θα είναι ο Raiden και τα γεγονότα του θα λαμβάνουν χώρα μεταξύ το MGS2 και του MGS4. Το Rising δείχνει να διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα Metal Gear της σειράς καθώς φαίνεται να προηγείται η ωμή hack & slash δράση από την stealth δράση αν και ο Matsuyama, παραγωγός του Rising, πρόσφατα δήλωσε πως το stealth στοιχείο δεν θα λείπει ή θα είναι υποβαθμισμένο.

Πέρα από τα συγκεκριμένα Metal Gear, κυκλοφόρησαν Metal Gear τίτλοι και για φορητές κονσόλες, όπως το Metal Gear: Ghost Babel (2000) για το Game Boy color της Nintendo, τα Metal Gear Acid (2004) και Metal Gear Acid 2 (2005) για το Playstation Portable (PSP) της Sony καθώς και τα Metal Gear Solid: Portable Ops (2006), Metal Gear Solid: Portable Ops Plus (2007) και Metal Gear Solid: Peace Walker (2011) επίσης για το Playstation Portable. Τα Ghost Babel και Acid σεναριακά δεν συνδέονται με την επίσημη ιστορία της σειράς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου