
Όταν ο Κοτζίμα ήταν ακόμα στην παιδική ηλικία η οικογένεια του μετακόμισε στην μικρή πόλη Σιράσκι αλλά πολύ γρήγορα η οικογένεια του πάλι άλλαξε μέρος διαμονής αυτή τη φορά στην πόλη Καβανίσι στην επαρχία Χιόγκο. Ο Κοτζίμα μικρός αναγκαζόταν πολλές φορές να παραμένει μόνος του στο σπίτι με μοναδική συντροφιά μία τηλεόραση καθώς αρκετές φορές οι γονείς του έλειπαν στις εργασίες τους. Ως παιδί ήταν αρκετά μοναχικό άτομο κάτι το οποίο τον επηρεάζει έως και σήμερα όπως επανελλημένως έχει δηλώσει και ο ίδιος. Ο Κοτζίμα από μικρή ηλικία ήθελε να ασχοληθεί με τις τέχνες με το οποίο διαφωνούσαν οι γονείς του καθώς πίστευαν πως μία τέτοια επαγγελματική επιλογή ποτέ δεν θα του απέφερε ένα σίγουρο εισόδημα για να ζήσει. Τελικά ο νεαρός πλέον Κοτζίμα άρχισε να γράφει μικρές ιστορίες τις οποίες έστελνε σε ιαπωνικά περιοδικά χωρίς ωστόσο κανένα από αυτά να τις δημοσιεύει. Απογοητευμένος, αποφάσισε τελικά να δημιουργεί ταινίες μικρού μαζί με έναν φίλο του που διέθετε μία κάμερα 8 χιλιοστών (8 mm).

To πρώτο game πάνω στο οποίο εργάστηκε, ως assistant director, ήταν το sequel του adventure game “Antarctic Adventure”, ονόματι ‘’Penguin Adventure’’ ενώ το πρώτο game στο οποίο ο Κοτζίμα είχε την όλη επίβλεψη ήταν το Last Warld, ένα platform game που άρχισε να αναπτύσσεται το 1986 ωστόσο ποτέ δεν κυκλοφόρησε διότι ακυρώθηκε μετά από απόφαση των ανώτερων στελεχών της Konami. Αμέσως μετά το άδοξο τέλος του ουσιαστικά πρώτου του παιχνιδιού, η Konami ζήτησε από τον Κοτζίμα να εργασθεί πάνω στο Metal Gear. Το Metal Gear ήταν το πρώτο action game που εισήγαγε την έννοια του stealth (απόκρυψης) στα videogames όπου ο παίχτης προσπαθεί να επιτύχει τους στόχους της αποστολής του περνώντας απαρατήρητος από τους εχθρικούς npcs. Μάλιστα κατά την δημιουργία του Metal Gear ο Κοτζίμα πήρε αρκετές ιδέες από ταινίες όπως The Great Escape ή Escape from New York. To Metal Gear τελικά κυκλοφόρησε το 1987 για MSX2 σε Ιαπωνία και Ευρώπη. Ο τίτλος κυκλοφόρησε λίγο αργότερα και στο NES (Nintendo Entertainment System) ωστόσο την επίβλεψη της συγκεκριμένης μεταφοράς δεν την είχε ο Κοτζίμα ο οποίος μάλιστα καυτηρίασε και ορισμένες αλλαγές που έγιναν. Το επόμενο game του Κοτζίμα ήταν το Snatcher, ένα graphic adventure, που κυκλοφόρησε το 1988 στην Ιαπωνία για MSX2 και NEC-PC 8801. Η ταινία Blade Runner είχε εμπνεύσει ιδιαίτερα τον Κοτζίμα κατά την ανάπτυξη του συγκεκριμένου τίτλου.


Tο 1994 κυκλοφόρησε για το NEC PC-9821 το Policenauts, ένα sci – fi adventure. Και στον συγκεκριμένο τίτλο ο Κοτζίμα ήταν designer. Ακολούθησαν μεταφορές του Policenauts, υπό την επίβλεψη του Κοτζίμα, στο 3DO το 1995, καθώς και στα Playstation και Saturn το 1996. Οι τελευταίες τρεις εκδόσεις περιείχαν και animated cut-scenes κάτι το οποίο δεν διέθετε η PC-9821 έκδοση. Η αγγλική έκδοση του Policenauts τελικά ακυρώθηκε λόγω κάποιων προβλημάτων, απροσπέλαστων όπως εκ των υστέρων αποδείχθηκε, κατά τον συγχρονισμό των αγγλικών υποτίτλων με τα cut scenes. Όμως ο Κοτζίμα έγινε πασίγνωστος σε όλη τη βιομηχανία των videogames το 1998 με την κυκλοφορία του Metal Gear Solid για το Playstation. To Metal Gear Solid επαναπροσδιόρισε το στοιχείο του stealth στα videogames και εισήγαγε την κινηματογραφικότητα. Φυσικά ήταν το πρώτο Metal Gear με τρισδιάστατα γραφικά αποτελούμενα από πολύγωνα. Το MGS σημείωσε πολύ μεγάλη επιτυχία με πωλήσεις που ξεπέρασαν τα πέντε εκατομμύρια αντίτυπα δημιουργώντας παράλληλα μία μεγάλη βάση παιχτών η οποία αγάπησε το franchise, δηλαδή το MGS κατάφερε να δημιουργήσει μία μεγάλη και πιστή φαν μπέιζ (fan base). Remake του τίτλου με την ονομασία Metal Gear Solid: Twin Snakes κυκλοφόρησε για Gamecube το 2004 από την Silicon Knights χωρίς την ανάμειξη του Κοτζίμα.


Μετά την κυκλοφορία του MGS2 o Κοτζίμα άρχισε να ασχολείται με τον σχεδιασμό του Metal Gear Solid 3: Snake Eater το οποίο τελικά κυκλοφόρησε τέλη του 2004 σε Ιαπωνία και Β. Αμερική και Μάρτιο του 2005 σε Ευρώπη. Αυτή τη φορά ο βασικός πρωταγωνιστής ήταν ο Big Boss και το σενάριο του παιχνιδιού χρονικά λάμβανε χώρα στην καρδιά του ψυχρού πολέμου, το 1964. Παράλληλα με το MGS3 ο Κοτζίμα εργάζονταν και πάνω στο Metal Gear Acid για PSP το οποίο στηρίζονταν σε turn based μηχανισμούς και κυκλοφόρησε το Δεκέμβριο του 2004 ενώ κυκλοφόρησε και sequel (Metal Gear Acid 2) τον Μάρτιο του 2006. Ακολούθησε η κυκλοφορία του Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots για το Playstation 3 τον Ιούνιο του 2008. Κατόπιν αυτού ο Κοτζίμα εργάστηκε πάνω στο Metal Gear Solid: Peace Walker το οποίο τελικά κυκλοφόρησε τον Απρίλιο/Ιούνιο του 2010 στο PSP ενώ τώρα προσφέρει την βοήθεια του πάνω στην παραγωγή του Metal Gear Solid: Rising (PC,PS3, Xbox 360) για το οποίο δεν έχει δοθεί ακόμη ημερομηνία κυκλοφορίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου